Google+Google+

Bij de start van een nieuw jaar wordt er vaak aan een nieuw marketing plan gedacht. Omdat we allemaal trendy (willen) zijn, denken we al snel aan social media engagement, testimonials, gepersonaliseerde communicatie … Kort door de bocht: Marketing 2.0 waarbij we de klant centraal zetten.

Lijkt allemaal logisch, toch? En met wat geluk heb je een bureau onder de arm dat met Marketing 3.0 begint te goochelen. Hierbij brengen we dan de visie en de waarden van jouw bedrijf onder de aandacht waarbij we duidelijk maken dat we bijdragen tot een beter leefmilieu, een goed doel steunen of een geweldig personeelsbeleid voeren.

Ge-wel-dig! Helemaal top! Maar wat zijn we met al die trends uit het oog verloren? De basis van elke goede marketing strategie… marketing 1.0. Jawel, terug naar de schoolbanken: de 4 P’s: Product, Prijs, Plaats en Promotie. Klopt dit allemaal nog wel voor jouw bedrijf?

Het heeft niet veel zin om van de daken te schreeuwen dat je een geweldig personeelsbeleid voert terwijl bijvoorbeeld je product of dienst te duur is of er nieuwe concurrenten zijn die het op een andere of betere manier aanpakken. Neem daarom even de tijd om jouw diensten of producten te vergelijken met die van eventuele concurrenten. Bekijk zeker jouw prijszetting maar minstens even zeer het verschil in kwaliteit. Indien je de beste service op deze aardbol biedt, mag je zeker “duurder” zijn dan een concurrent die het minder goed doet op dat vlak.

Jouw website kan je vergelijken met deze “basis” van Marketing 1.0 omdat alle marketing tools die je inzet in principe leiden naar jouw website. Als die website niet goed in mekaar zit, ga je bezoekers – en dus potentiële klanten – verliezen. 

Bekijk jouw website even door de ogen van jouw potentiële klanten: is deze aantrekkelijk? Mobiel vriendelijk? Is het meteen duidelijk waarin jij je onderscheidt van concurrenten? Komen alle belangrijke zoekwoorden voldoende en op de juiste manier aan bod? Zijn er duidelijke “call to actions” die aanzetten om contact op te nemen?

Je zal merken dat wanneer dit allemaal in orde is, jouw inspanningen – in tijd of in geld – meer zullen opbrengen indien jouw website op en top in mekaar zit.

Twijfel je? Neem dan zeker contact op voor een vrijblijvend gesprek! 
 

 

Copyright © Seppe Dobbelaere

RECENTE BLOG POSTS

In het huidige digitale tijdperk, waar technologieën zich voortdurend ontwikkelen en de manier waarop we communiceren en zaken doen veranderen, is het hebben van een website in 2024 belangrijker dan ooit tevoren. Of je nu een individu, een bedrijf…
WordPress, opgericht in 2003, is uitgegroeid tot het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Met een marktaandeel van meer dan 40%, wordt WordPress verkozen boven andere platforms vanwege zijn veelzijdigheid, gebruiksgemak en…
Google Mijn Bedrijf-update: chatten met klanten
Door de nieuwe functie Berichten kun je als bedrijfseigenaar nu chatten met (potentiële) klanten via de Google Mijn Bedrijf-app. In deze blog lees je hoe deze nieuwe functie werkt, wat de voordelen zijn en hoe deze update samenhangt met eerdere…
De beste SEO-tools om je concurrenten te onderzoeken
Voor website-optimalisatie is een onderzoek naar concurrenten een enorme bron van ideeën, technieken en effectieve oplossingen. Er zijn twee hoofdvragen: wat kunnen we van onze concurrenten kunnen leren, en hoe kunnen we deze gegevens verzamelen? In…
Snel SEO verbeteren: zes tips voor de doe-het-zelver
Het is een term die vaak voorbij komt en bij iedere marketeer bekend is: SEO, Search Engine Optimization, zoekmachine-optimalisatie. En hoewel die nummer-één-positie op de Google resultatenpagina niet altijd haalbaar is, is het toch belangrijk om je…
Google Facts: over reacties, rapportages en reviews
Het lijkt wel of voor het einde van het jaar alles wat Google had bedacht nog even uitgevoerd moet worden. De lijst met grote en kleine updates aan de Search-producten lijkt nagenoeg eindeloos. De focus om gebruikers vooral binnen Google te houden…
Extra tips om open-ratio van jouw e-mail te verhogen
Van je nieuwsbrieven wil je natuurlijk dat ze zo goed mogelijk worden gelezen. We schenken veel aandacht aan een goede onderwerpregel, aan de inhoud en de vorm. Maar er zijn nog andere onderdelen waarmee je invloed uitoefent. De belangrijkste tips…